فروش کولرگازی در اهواز + قیمت برترین برندها

در روزهای گرم تابستان، وقتی از شدت گرما کلافه می شویم، هیچ چیز مثل یک کولر گازی و هوای خنک نمی‌تواند خستگی را از تنمان درآورد. بنابراین خرید کولر گازی یک کار بسیار ضروری است که باید برای انجام آن حساسیت زیادی به خرج دهید. ما در این راهنمای خرید کولر گازی نکاتی را به شما خواهیم گفت که باعث می‌شود هنگام خرید کولر گازی، تقریباً همه چیز را بدانید و خریدی موفق و لذت‌بخش داشته باشید. علاوه بر این یک مرکز فروش کولر گازی در اهواز را که از اعتبار بالایی نزد همشهریان برخوردار است نیز به شما معرفی می کنیم.

فروش کولر گازی در اهواز | چه نوع کولری بخریم؟

کولرهای گازی به چهار نوع کلی تقسیم می‌شوند: کولر اسپلیت، کولر پنجره‌ای، کولرهای ایستاده و کولرهای گازی پرتابل. البته مدل‌های دیگری با ساختارهای خاص هم در مراکز فروش کولر گازی در اهواز وجود دارند، اما چون بیشتر از این چهار مدل برای  مصارف خانگی و اداری استفاده می‌شود به معرفی این چهار مدل پرداخته‌ایم. هر یک از این  کولر ها مزایا و معایبی دارند که باعث می‌شود برای عده‌ای کاربردی تر باشند و برای برخی افراد مناسب نباشند.

 

فروش کولر اسپلیت در اهواز

اگر به مراکز فروش کولر گازی در اهواز سر زده باشید، مشاهده کرده اید که کولرهای اسپلیت در مقایسه با سایر مدل‌ها گران تر هستند. چرا که این کولر ها، مصرف برق به‌ مراتب کمتری دارند ، صدای کمتری تولید می کنند و به دکوراسیون محیط زیبایی بیشتری می بخشند. همچنین این کولر ها به کمک فیلترهای قابل شستشو، هوا را تصفیه و پاکسازی می کنند. کولر های اسپلیت دارای لوله‌های مسی خاصی برای انتقال حرارت هستند. معمولا برای زیبایی بیشتر با ایجاد حفره‌هایی درون دیوار، لوله‌های مسی را درون آن ها قرار می دهند تا در معرض دید نباشند. نصب کولر های اسپلیت نسبت به سایر مدل ها پیچیدگی بیشتری دارد و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

 

فروش کولر گازی پنجره ای در اهواز

برخلاف کولرهای اسپلیت، کولر گازی پنجره‌ای نیاز به برق‌کشی جداگانه‌ای ندارد. تنها کافی است کابل برق آن را به پریز وصل کنید و از خنکی آن لذت ببرید. در کولرهای پنجره‌ای، نیازی به سوراخ کردن دیوار و نصب لوله‌های مسی نیست. این موضوع نصب این نوع کولر را بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌کند. در مراکز فروش کولر گازی در اهواز کولرهای پنجره‌ای با قیمت پایین‌تری نسبت به کولرهای اسپلیت عرضه می شوند. از این رو این کولر ها به یک گزینه مقرون به صرفه برای خنک کردن خانه محسوب می شوند. با این وجود این کولر ها مصرف برق بالایی دارند و صدای بیشتری از کولر اسپلیت تولید می کنند.

 

فروش کولر گازی ایستاده در اهواز

کولرهای ایستاده معمولا مصارف صنعتی یا عمومی دارند. این کولر ها برای استفاده در اماکن پر رفت و آمدی مانند ترمینال ها، تالار های عروسی، فروشگاه های زنجیره ای و … گزینه مطلوبی به شمار می آیند. ظرفیت این کولر ها از 36000 تا 80000 متغیر است. بسیاری از افرادی که به مراکز فروش کولر گازی در اهواز مراجعه می کنند، از میزان مصرف برق این کولر ها نگران هستند. قائدتاً برای خنک کردن یک فضای ۵۰۰ متری، به نسبت یک محیط ۱۰۰ متری، به انرژی بیشتری نیاز است. در نتیجه این یک امر بدیهی است که مصرف کولرهای ایستاده بالا باشد. اما این را در نظر بگیرید که برای خنک کردن یک محیط ۵۰۰ متری، به چندین کولر اسپلیت نیاز داریم که در مجموع مصرف آن‌ها بیشتر از یک کولر ایستاده خواهدشد.

 

فروش کولر گازی پرتابل در اهواز

کولرهای گازی پرتابل، نسل جدیدی از کولرها هستند که برخلاف کولرهای پنجره‌ای و اسپلیت که روی دیوار نصب می‌شوند، روی زمین قرار می‌گیرند. این کولرها فضای کمی را اشغال می‌کنند و به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان، می‌توانید از آنها در هر نقطه‌ای از خانه خود استفاده کنید. نصب کولر گازی پرتابل بسیار آسان است. تنها کافی است دستگاه را از بسته‌بندی خارج کنید، محل قرارگیری آن را در اتاق تعیین کنید و شلنگ تهویه‌ی کولر را وصل کنید. در آخر شما باید این شلنگ را از طریق پنجره به بیرون هدایت کنید. در عرض چند دقیقه، کولر شما آماده‌ی خنک کردن فضای مورد نظرتان خواهد بود. کولرهای گازی پرتابل برای خنک کردن فضاهای کوچک مانند اتاق خواب، اتاق کار یا آپارتمان‌های کوچک ایده‌آل هستند. این کولرها با وجود قدرت خنک کنندگی مناسب، صدای بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها تولید می‌کنند.

 

فروش کولر گازی در اهواز | آیا طراحی پنل مهم است؟

پس از نصب کولر گازی تنها چیزی که شما از آن می‌بینید، پنل آن است. به همین دلیل، طراحی پنل از اهمیت زیادی برخوردار است. نقش پنل کولر را می‌توان به ویترین مغازه‌ها تشبیه کرد. همانطور که یک ویترین جذاب، مشتریان را به داخل مغازه جذب می‌کند، پنل کولر نیز می‌تواند زیبایی و جذابیت آن را به رخ بکشد. به طور طبیعی، کولرهایی که پنل‌های جذاب‌تر و مدرن‌تر دارند، قیمت بالاتری نیز دارند. بنابراین هنگام مراجعه به یک مرکز فروش کولر گازی در اهواز باید این نکته را در نظر داشته باشید.

 

فروش کولر گازی در اهواز | کولر چند هزار بخریم؟

یکی از متداول ترین پرسش هایی که هنگام مراجعه به مراکز فروش کولر گازی در اهواز پرسیده می شود همین سوال است. برای سنجش قدرت خنک کنندگی کولرهای گازی از واحد BTU استفاده می‌کنند. این واحد به‌صورت مضربی از ۱۰۰۰ نمایش داده می‌شود، مانند ۱۲۰۰۰ BTU یا ۲۴۰۰۰ BTU. هنگام خرید کولر گازی، توجه به عدد BTU شاید مهم‌ترین عاملی باشد که باید به آن توجه کنید. چرا که انتخاب نادرست کولر می تواند باعث درد سر های زیادی برای شما باشد. برخی از عواملی که بر ظرفیت کولر گازی و اسپلیت تأثیرگذار است عبارت اند از:

  • مساحت فضای مورد نظر
  • آب و هوای منطقه
  • تعداد افراد حاضر در محیط و میزان رفت و آمد
  • نوع کاربری محیط
  • ارتفاع سقف
  • تعداد در و پنجره های اتاق
  • سطح عایق بندی فضا
  • تعداد دستگاه های گرمازا مانند اجاق در آشپزخانه و…

بهتر است پیش از مراجعه به یک مرکز فروش کولر گازی در اهواز در مورد میزان ظرفیت مورد نیاز خود با افراد متخصص مشورت کنید.

فروش کولر گازی در اهواز | چند نوع کمپرسور داریم؟

در ادامه مبحث فروش کولر گازی در اهواز انواع کمپرسور ها را بررسی می کنیم: وظیفه اصلی کمپرسور، فشرده سازی گاز مبرد در کولر گازی است. سه نوع کمپرسور رایج در کولرهای گازی عبارتند از:

  • کمپرسور اسکرول
  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور روتاری

عملکرد کولرهای گازی به طور مستقیم به نوع کمپرسور آن ها بستگی دارد. کمپرسورهای اسکرول از نظر توان خنک‌سازی، قوی‌ترین نوع کمپرسور محسوب می‌شوند. در کولرهای گازی امروزی، از کمپرسور روتاری بیشتر از سایر انواع کمپرسورها استفاده می‌شود. با وجود عملکرد بهتر کمپرسورهای اسکرول، به دلیل قیمت بالا و پیچیدگی تعمیرات، کاربرد کمتری دارند.

 

فروش کولر گازی در اهواز | کولر اینورتر چیست؟

کولر های گازی دارای اینورتر مدتی است که در مراکز فروش کولر گازی در اهواز جزو محصولات پر فروش شده اند. بر خلاف تصور رایج، اینورتر و کمپرسور دو مقوله مجزا هستند. اینورتر با استفاده از یک برد الکترونیکی، قابلیت دور متغیر را به کمپرسور اضافه می‌کند و می‌توان از آن در انواع کمپرسورها استفاده کرد. در کولرهای بدون اینورتر، پس از رسیدن دمای محیط به دمای دلخواه، کمپرسور به طور کامل خاموش می‌شود. با افزایش دمای محیط، کمپرسور دوباره روشن شده و شروع به کار می‌کند. اما در کولرهای اینورتر، کمپرسور خاموش نمی‌شود، بلکه دور موتور آن به منظور حفظ دمای مطلوب کاهش می‌یابد. به همین دلیل، این نوع کمپرسورها به موتورهای با دور متغیر معروف هستند. برخلاف موتورهای معمولی، موتورهای اینورتر دائماً خاموش و روشن نمی‌شوند و فقط سرعت گردش آنها تغییر می‌کند. قیمت کولرهای گازی اینورتر بیشتر از کولرهای معمولی است، اما از آن جا که این قابلیت مصرف برق را تا 60 درصد کاهش می دهد، این اختلاف قیمت قابل جبران خواهد بود.

 

فروش کولر گازی در اهواز | پرتاب باد در کولر یعنی چه؟

به بیان ساده، پرتاب باد به معنای حداکثر فاصله‌ای است که کولر می‌تواند باد خنک را در آن پخش کند. وقتی در یک نمایندگی فروش کولر گازی در اهواز از پرتاب باد صحبت می شود، فروشندگان معمولاً آن را بر حسب متر بیان می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است گفته شود پرتاب باد یک کولر 10 متر و کولر دیگر 20 متر است. به طور طبیعی، هرچه پرتاب باد بیشتر باشد، کولر کارآمدتر خواهد بود. توصیه می‌شود کولری با حداقل پرتاب باد 10 متر انتخاب کنید. لازم به ذکر است، برخی مدل‌های جدید از فناوری‌هایی بهره می‌برند که باد را به سمت افراد حاضر در اتاق هدایت می‌کنند و در صورت عدم وجود افراد، قدرت پرتاب باد را برای صرفه‌جویی در مصرف برق به حداقل می‌رسانند.

 

فروش کولر گازی در اهواز | آیا میزان صدای کولر قابل تشخیص است؟

در هنگام خرید کولر، به دنبال مدلی باشید که صدای کمتری تولید می‌کند. با انتخاب کولر کم‌صدا، از آرامش محیط در زمان استراحت، مهمانی و خواب خود لذت خواهید برد. چگونه می‌توانیم کولر کم‌صدا را تشخیص دهیم؟ به سادگی می‌توانید به شاخص دسی‌بل (db) کولر توجه کنید. هرچه این عدد کمتر باشد، کولر کم‌صداتر خواهد بود.

تولیدکنندگان، میزان دسی‌بل را در کاتالوگ محصولات خود درج می‌کنند. به عنوان یک قاعده کلی، اسپلیت‌هایی با صدای یونیت داخلی کمتر از 51 دسی‌بل، کم‌صدا محسوب می‌شوند. پس اگر میزان صدای کولر گازی برایتان مهم است، حتما این مساله را در هنگام مراجعه به یک مرکز فروش کولر گازی در اهواز از فروشنده سوال کنید.

 

فروش کولر گازی در اهواز | آیا نوع گاز مصرفی کولر مهم است؟

کولرهای گازی از دو نوع گاز استفاده می‌کنند که نقش حیاتی در خنک‌کنندگی آن‌ها دارند. در گذشته، گاز R22 در کولرهای گازی رایج بود، اما قدرت خنک‌کنندگی آن چندان بالا نبود. اما این مشکل حل شده است. امروزه، بهترین کولرهای گازی در تمام برندها از گاز R410 استفاده می‌کنند که 60 درصد فشار بیشتر دارد و به همین دلیل، قدرت خنک‌کنندگی و قیمت کولر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین در بحث فروش کولر گازی در اهواز باید به گاز مصرفی کولر نیز توجه داشت.

 

فروش کولر گازی در اهواز | قابلیت های هوشمند در کولر چیست؟

هنگام خرید کولر گازی، حتماً به توضیحات فروشنده درباره ویژگی‌های هوشمند و جدید آن توجه کنید. این قابلیت‌ها، استفاده از سیستم اسپلیت را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کنند. برخی از قابلیت‌های هوشمند کولرهای گازی عبارتند از اتصال به Wi-Fi، اپلیکیشن‌های اختصاصی، و کنترل از راه دور. وجود این قابلیت‌ها، امکانات و مزایای متعددی را برای شما فراهم می‌کند.

 

فروشگاه کولر گازی در اهواز

سرماتک مفتخر است به عنوان یکی از نمایندگی های رسمی فروش کولر گازی در اهواز مجموعه ای از انواع کولر گازی ارجینال از بهترین برندهای دنیا را ارائه می نمایند. بعلاوه، در فروشگاه اینترنتی سرماتک علاوه بر کولر گازی امکان خرید انواع قطعات کولر، گاز مبرد و هر انچه برای تعمیر یا سرویس کولر خود نیاز دارید نیز فراهم می باشد.

بعلاوه، مجموعه سرماتک دارای کادری مجرب و متخصص در زمینه نصب، تعمیر و سرویس انواع کولر می باشد.

آواتار موبایل
Main Menu x